حال من بی تو...؟!!

حال من بی تو چه شرح پر دردی است ببین

                                               شاهد ســوختن خانه ی سردی است ببـین

کار من ساخـــتن خانــــــه ی دل بود همیـن!

                                               عجبا! مشعــــل آن عاشق رندی است ببین

بی حــضورت همه غمها به سرم ریـخـته اند

                                               بی بـــهاتر ز غمم ناله ی مرگــی است ببین

حرمــــت بودن تو در بر ایـــن سوخـــته دل

                                                تا ابد آبنــــمای بــــت سنــگی است ببیـــن

حال من بی تو عجــب حال و هوایـی دارد!

                                                 بی هوا در پی اصـوات چرندی است ببــین!

ساده تر باشــــــم و از هرچــه تعلـــــق آزاد

                                                  که تعلق تویی و شرم دو رنگی است ببین

من همـــــه بال و پرم سوخـته در محـــفل تو

                                                   باز قلــبم پی پرواز قشنــــگی است ببــین

حال من بی تو به دریــــای بزرگــــی مانــَد

                                             که خودش دست به دامان سُرنگی است ببـین

مدت زیادی است که سخنان بزرگان را در این صفحه ی خاکستری ننوشته ام. با سخنان زیبا و مؤثرشان این کار را ادامه می دهم. البته برای شروع دوباره٬ جملاتی را انتخاب کرده ام که طنز ظریفی در آن موج می زند:

«منطق» یعنی هنر اشتباه کردن با اطمینان. *کروچ*

نترسید! ازدواج کنید. اگر زن خوب گیرتان بیاید٬ خوشبخت می شوید و اگر به چنگ زن بدی بیفتید مثل من فیلسوف می شوید! *سقراط*

«سیاست» هنر بازداشتن مردم از شرکت در اموری است که درست به آنها مربوط می شود. *پل والری*

«قانون» مثل عنکبوت است! اگر چیز کوچکی در آن بیفتد٬ به دام می افتد اما چیزهای بزرگ٬ آن را پاره می کنند و در می روند! *سوتون-قانونگذار یونانی*

امروزه جوانان فکر می کنند که «پول» همه چیز است. وقتی بزرگ شدند یقین پیدا می کنن که چنین است! *اسکار وایلد-نمایشنامه نویس و بزله گوی ایرلندی*

زندگی خیلی مهمتر از آن است که آدم بخواهد درباره اش جدی صحبت کند. *اسکار وایلد*

همیشه یک راه درست وجود دارد ویک راه غلط؛ اما راه غلط منطقی تر به نظر می رسد! *جورج مور-نویسنده ی ایرلندی*

و این بیت از شهریار که مزاح زیبایی است:

زیر بار غم دنیا نه منم عاجز و بس

                                       رستم زال زمین خورد و تلنگش در رفت!

نظرات 15 + ارسال نظر
سروساده یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 01:15 ب.ظ http://arezooyefateme.blogsky.com/

مریم عزیز سلام و عرض ادب . وبلاگ با ارزشی داری . خوشحالم از اینکه دیدم و آشنا شدم با دست نوشته هات . که بیشترش دلنوشته هستن . موفقباشی و همیشه سلامت .

سمیرا یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 01:19 ب.ظ http://paradisee.blogsky.com

سلام دوست عزیز..
وبلاگ جالب و پر محتوایی دارید...
خوب هم می نویسید...
خوشحال میشم به منم سر بزنید
موفق باشی

خاطره یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 02:35 ب.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

شعرش از کی بود؟

جمله های قشنگی بودند
تو هم نارارحتی مثل من؟

مهدی یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 04:29 ب.ظ http://daftareshghe.blogsky.com

سلام مریم خانم مرسی از اینکه خبرم کردی
مثل همیشه عالی بود شاد باشی یا حق

دل یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 09:24 ب.ظ

مریم خانم
سلام
نه خدا حافظ
سلام ما رنگ دیگری داشت
رنگ خدا حافظی هم باید به همان رنگ باشد

من رؤیایی ندیده ام به حس ششمت خیلی امیدوار نیستم

کاش آنچه را از پرت و پلاهای من قابل فهمیدن نبود یا اشکالی داشت از همان پنجره آفتابی به داخل پرتاب میکردی

تا ببوسم
ببویم
بخوانم
و تعبیر خواب ندیده ام را بدانم

خدا نکند مریم جان به ظواهر قضاوت کنی

مریم

من هنوز به تو کمتر از گل نگفته ام

چون واژهای زیباتر از اونو بلد نیستم

اگه نه تو در کمال با گل قابل قیاس نیستی

ولی من به بعضی سرشان را آماده دیده ام

پتک هایی کوبیده ام که فقط در آهنگری ها یافت میشود

و تحمل کرده اند و نتیجه گرفته اند

مریم

من خیلی در کوره حرارت دیده و پتک خورده ام

تو را فقط اگه به قول خودت زود رنج نباشی
و خدایی نکرده به نادیده ها و ندانسته ها بد بین نباشی

؛من کمترین؛ تو رو خیلی لایق تر و با کمال تر از همه اونهایی که در نت با آنها آشنا شده ام دیده ام

ولی اصلا منظورتو از کامنتت نفهمیدم

[ بدون نام ] یکشنبه 22 بهمن 1385 ساعت 09:57 ب.ظ http://doxy.blogsky.com

ص...لام.!
ولی هیچ کدوم از این نوشته ها بنظرم اصلا! درست نیستند!
یه چیزه دیگه اون نوشته ۵ هم بنظرم فقط طرز فکر جوون های ایرانی باشه!!
با
با
ی

آرش ?؟ ?؟ ?؟ ?؟ دوشنبه 23 بهمن 1385 ساعت 06:55 ب.ظ http://cocacola.blogsky.com

سلام آبجی مریم گلمچ
.
دوتا دوست خوب هم دارم باهاشون قهر کنم که دیگه هیچی ...
نبودم ، سفرهای دوره ایم شروع شده :)
.
شعر حافظت قشنگ بود
.
میان عاشق و معشوق هیچ حایل نیست
تو خود حجاب خودی حافظ از میان برخیز
.
خیلی سخنای جالبی بود مخصوصا سقراطش :)
.
شهریار هم که نیازی به گفتن نداره
.
و اما نویسندش که دیگه هیچیییییییییییییییییی
خواهر گل خودمه
شرمنده که من بی وفایی می کنم ( بهونه هم نمیارم )
بهونه نیوردم چون بالا گفتم
.
به امید دیدار ...
آرش

مریم همراز عشق سه‌شنبه 24 بهمن 1385 ساعت 12:08 ق.ظ

سلام مری جون خوبی

آپ قشنگی بود

منم آپم

راستی مریم جان سوئ تفاوت شد

انگاری از من دلگیری گرم نمیگیری

سرقت ادبی اتفاق افتاد(تابلو شدم)

به هر حال من گرد وغباریندیدم
می دونی حوصله دوستی رو که نداشته باشم میزارم کنار اینو خوب میدونی مگه نه
پس غباری نبود حرف در نیار میزنم میکشمت این فکر کنم دفعه ۳ یا ۴ باشه که تهدید به مرگ شدی

آخه بی وفا دیگه دوستم نداری(از افشین ممنونم )

راستی مرمری چرا گرم نمیگیری
نزار بیام خونتون شامی نهاری چت شم

می شکنی و فرار میکنی
پنجره بغهایم را
باور کن
قلم پاهایت را می شکن ام
اگر بار دیگر
مسیرت به وبلاگ من نیافتد

عصا دارم بهت میدم

سیاوشی.عاشقانه ها سه‌شنبه 24 بهمن 1385 ساعت 11:48 ب.ظ http://arezoo62.mihanblog.com

سلام مریم عزیز آپ میکنی خبر نمیدی آپ متفاوتی بود
و زیبا........ اومدم ولنتاین را به شما تبریک بگم.......

::روز ولنتاین(روز عشق) بر شما دوست خوبم وهمه عاشقان عشق پاک مبارک::
امیدوارم اونی که لایقته در مسیر زندگیت قرار بگیره...
عشق برای من بیصدا آمد و رفت:: ولی با همه بدبیاریها از یاد من نرفت::
از یاد من نرفت آن عهد شیرین:: گویی کابوسی بود آن لحظه غمگین::
باید باور کرد که یار رفته:: دیگه عهد و وفا از این دیار رخت بسته::
سیاوشی از وبلاگ عاشقانه ها
http://arezoo62.mihanblog.com
HAPPY VALENTINE DAY::::

محسن چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 02:51 ب.ظ http://yegosheyedel.persianblog.com

سلام
ممنون که تشریف اوردین به وبلاگ خودتون ببخشید که دیر جوابش رو دادم اخه ۲ ماهی رو خونه نبودم خوشحالم که دباره می تونم وبلاگاتونو ببینم وممنونم که تنهام نزاشتین
در پناه خدا باشید
فعلا [خداحافظ]

بهار چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 07:31 ب.ظ http://lokopok.persianblog.com

سلام مریم جان ... خوبی ؟ شعر و سخنان حرف نداشت و اینکه آهنگ وبلاگت عالی .. آفرین بر انتخاب قشنگت ... من اولین بار اینجا میام ... ولی امیدوارم ادامه داشته باشه ... موفق و شاد باشی

آرش چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 07:49 ب.ظ http://cocacola.blogsky.com

سلام مریم جوووووووونم
.
والنتاین مبارک عزیزم بیا که آپیدم امیدوارم خوشت بیاد
منتظرما !!!
دیر نکنی
به امید دیدار ...
آرش

پرسه گرد چهارشنبه 25 بهمن 1385 ساعت 08:21 ب.ظ http://delezard.persianblog.com

سلام
انسان شور و شوقی بیهوده است
به دل زرد منم سری بزنید

دل پنج‌شنبه 26 بهمن 1385 ساعت 06:22 ب.ظ

سلام
مریم خانم
چطوری
شعرتو دوباره خوندم فوق العاده زیبا بود
ولی کاش به اون جامه امید میپوشاندی

ضمنا بیت آخرشو من نفهمیدم یعنی چی
البته میگن ؛المعنی فی بطن الشاعر؛
اما خوب آدم بفهمه بهتره

داکسی جمعه 27 بهمن 1385 ساعت 10:27 ب.ظ

ص...لام.!
کجایی نیستید! آپ نمیکنید~!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد