یک تلنگر بر غزل!

                         هر نفس در زورق چشم دلم

                                                         می درخشد برق آن چشمان تو

                         هر که در پای دلت جان هم دهد

                                                         می ســـــتاند جان ز تو پیمان تو

                         من کی ام؟ یک خسته گم کرده راه

                                                         جان فــــــــدای راه بی پایــــان تو

                         هستی ام گر می شود خالی ز عشق

                                                         چاره سازد عشق و هم ایمان تو

                         من کجا جز در ره مستی روم؟

                                                          ساقیا پیـــــــمانه در دســـتان تو

                         نیک می دانم چه خواهی از دلم

                                                           آنکه باشد بی سر و سامان تو

                         چه هوای تازه ای دارد غزل

                                                           تا به هـــــــنگام نـــــــمِ باران تو

 

برای او که می گفت: تا درخت دوستی کی بر دهد*****حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم

 

تا درخت دوستی برگی دهد، رفتی و با ناله تخمی کاشتی

                                                      زد جوانه در دیارِ سینه ات، ریشه ای را که هوا پنداشتی

عاشقی را گفته ای باور کنم، سادگی را، مهر را، افسانه را

                                               تو خودت ای نازنین قصّه ام، به صداقت های من شک داشتی

آنکه گفتی شد همه آرامش ات، بی تو اینجا در پی آرامش است

                                                     روبروی غصّه هایم ای عزیز، قد عَلَم کردی و سر افراشتی

بی سبب دنبال دریا می روم، ای از اوّل با تلاطم ناشکیب

                                                  یک تَشَر بر قلب طوفانی زدی، گریه ها را روی هم انباشتی

از تمام اتّفاق رفتنت، یادگارِ آشنا یک ردّ پاست

                                                  گرچه رسم دوستی این هم نبود، یادگاری را چرا برداشتی؟

 

پی نوشت: با این دو غزل آشنا شوید! بلکه چند روزی از دست سپیدهایم خلاص شوید! گرچه هم غزل و سپید دست و پایشان «گچ گرفته» است!

نظرات 11 + ارسال نظر
دلشده شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 09:02 ب.ظ

سلاااااااااام

آفرین

خودت گفتی ؟

پیش ازین ها میخواستم بگم تو همین نو و سپید و این ها کار کن موفق تری

اما الان اصلا اون نظرو ندارم

جوابتو میام

اگه وقت کنم

باریکلا

آرش شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 09:43 ب.ظ http://Cocacola.Blogsky.Com

سلام مریم جان
.
خیلی خیلی زیبا ، ماشالله
.
ممنون که خبرم کردی
.
حسی در وجودم نیست ...
.
به امید دیدار ... .

نسی جوون شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 11:10 ب.ظ

به نام خدا
سلام مریمی...خوبی عزیزم....؟
ببخشید من یه چند روزی نبودم.... اول از همه باید بگم که خیلی قشنگ بودن.... مخصوصا....:من کی ام؟ یک خسته گم کرده راه..... وای خیلی باحاله...
اصلا آدم هر چی از عشق بنویسه به نظر من کمه.... می دونی جمله های عشقولانه خیلی قشنگ ترن تا خوده عشق اونم به یه آدم زمینی....
از تمام اتفاق رفتنت یادگار آشنا یک رد پاست....
مریمی خیلی دیوونه کنندن این جمله ها.... خدایی هیچ وقت این همه شعر باحال نخونده بودم....اصلا از این رو به اون رو شدم...خیلی حرف تو مخم بود بنویسماا ولی نمی دونم چرا دستم نمیره که بنویسم...
مریمی جوونم بازم مرسی که سر زدی....دوست دارم....یا حق!

خاطره شنبه 19 خرداد 1386 ساعت 11:13 ب.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

سلام
کی کتاب چاپ میکنی؟ من همه جا بگم این دوست من بود

مجتبی یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 12:27 ق.ظ http://www.avazebaran.blogfa.com

سلام
ممنون که خبرم کردی
عالی بود

آواز باران
مجتبی

آتوس یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 03:58 ب.ظ http://eae3.blogsky.com

سلام مریم خانوم خانوما...
میدونی.. شعرایی که انتخاب میکنی مجبورم میکنه تا تهش رو بخونم..
مثل همیشه موفق باشی خانومی..
مرسی از نظرهای ؛ گران بهات ؛ ... جوابا رو دادم...
آپ هم هستم... اما اگه دلت خواست میتونی نیای عزیزم.. من بازم میام..
دوست تو ..

[ بدون نام ] یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 06:23 ب.ظ http://kaboseroyaha.persianblog.com

چه به گویم حریصانه تو را می خواهم و بر تن جامه ی زاهدان پوشانده ام

ریا کارم می دانم

و می دانم که عشق پنجره ای نیست تا با ان به دنیای دیگر به روی

عشق خود سرزمینی است که برای ورود به ان باید در جوستوجوی پنجره ای باشی

دلشده یکشنبه 20 خرداد 1386 ساعت 09:53 ب.ظ http://asantaasman.blogfa.com

هر دم از آیینه چشم دلت
انعکاسی بینم از درمان او

نزد هر دل مینشینم یک نشان
در ضمیرش دارد از پیمان او

هر که هستی ، در رهی یا گمرهی
دستگیرت لطف بی پایان او

دل نباشد خالی از مهمان عشق
سفره اش رنگین کن از ایمان او

هر کسی روزی ز دستی می خورَد
مست او گیرَد می از دستان او

دل اسیر خواهش هر خام نیست
پخته هست و بی سر و سامان او

گر غبار غم به روی دل نشست
پاک شویَد روی دل باران او

همین!

سینوهه دوشنبه 21 خرداد 1386 ساعت 08:39 ب.ظ http://atusinohe.blogsky.com

تایتایتمنی

آتوس سه‌شنبه 22 خرداد 1386 ساعت 08:27 ق.ظ http://eae3.blogsky.com

قربونت برم مریم جان...
میدونم حیفه که این شعرها بره پایین...
اما عزیزم...آپ کن دلمون پوسید...(چشمک)
راستی این سینوهه من بودم داشتم به سینوهه یاد میدادم چطوری باید کامنت گذاشت..اشتباهی دستم خورد به ثبت...شرمنده..
چی..؟! آره بابا.. هیچی بلد نیست... تازه به دوران رسیدست دیگه...
اون کامنتی که براش گذاشتی دقیقآ همون چیزی بود که منم بهش گفتم.. راستی من هی میبینم این مجله موفقیت میخونه... پس اینا رو از توی اون کپی کرده بود..؟؟؟؟!!
عجب...خوب مچشو گرفتیا...‌( بازم چشمک + خنده )
تازه کاره.. شما ببخشینش (گرچه شک دارم کلآ تا ۱۰ ساله دیگه هم راه بیفته )

دختر آسمانی سه‌شنبه 22 خرداد 1386 ساعت 04:03 ب.ظ http://elahe-sharghi.blogfa.com

salam nazaninam..
khoshhalam kardi ba huzuret tu Asemoonam va Setareye ghashnget..

sher va neveshteye besyar zibayi bud , vaghan lezat bordam golam,
rasti,musike kolbat vaghan be delam mishine,
be hosne salighat tabrik migam,

Omidvaram Asemoone delet hamishe Abi bashe..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد