غدیر

انسان سر در گم شد

                 خدا گفت: ایمان

انسان دلسرد شد

                 خدا گفت: امید

انسان دلیل خواست

                 خدا گفت: لبخند

راه انسان فراز داشت

                 خدا گفت: استقامت

راه انسان فرود شد

                 خدا گفت: مروت

انسان آرزو کرد

                 خدا گفت: صبر

انسان کور شد

                 خدا گفت: عقل

انسان تردید کرد

                 خدا گفت: عشق

انسان انسان سکوت کرد

                 خدا گفت: صداقت

انسان خشم کرد

                 خدا گفت: مدارا

انسان جستجو کرد این صفات را

                 خدا گفت: علی(ع)

 

 

 کوتاه از غدیر

 رسول خدا صلوات الله علیه در خطبه ی غدیر فرمودند: 

خداوند از من خشنود نخواهد گشت مگر اینکه آنچه در حق علی(ع) فرو فرستاده به گوش شما برسانم: "ای پیامبر ما! آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده، در حق علی، ابلاغ کن وگرنه کار رسالتش را انجام نداده ای. البته خداوند تو را از آسیب مردمان نگاه می دارد."

هان مردمان! همانا او همجوار و همسایه ی خداوند است که در نبشته ی عزیز خود او را یاد کرده و درباره ی ستیزندگان با او فرموده:"تا آنکه مبادا کسی در روز رستاخیز بگوید افسوس که درباره ی همجوار و همسایه ی خدا کوتاهی کردم."

هشدار که من وظیفه ی خود را ادا کردم. بدانید من آنچه بر عهده ام بود ابلاغ کردم و به گوشتان رساندم و روشن نمودم. آگاه باشید که این سخن خدا بود و من از سوی او سخن گفتم. بدانید هرگز به جز برادرم علی کسی نباید "امیرالمؤمنین" خوانده شود. هشدار که پس از من امارت مؤمنان برای کسی جز او روا نباشد.  

پیام نگار-حسین حسینی

نظرات 3 + ارسال نظر
فرزاد جمعه 29 آذر 1387 ساعت 11:58 ب.ظ http://delshodehgan.blogsky.com

سلام
آسمان تو چه رنگ است امروز؟
افتابی ست هوا
یا گرفته است هنوز
من در این گوشه که از دنیا بیرون است
آسمانی به سرم نیست
از بهاران خبرم نیست
آنچه می بینم دیوار است

امیدوارم هزار شب به زیبایی یلدا رو داشته باشید


موفق باشید

موج شنبه 30 آذر 1387 ساعت 11:54 ق.ظ

سلام

ممنون که اومدین

خوبین؟؟

گوهرهستی به ۲ وحله گشت هویدا

آن لحظه که عشق آمد پدید

آن دم که علی گشت مولا

من آپم

شاد باشی

خاطره شنبه 7 دی 1387 ساعت 09:46 ق.ظ http://khaterehkh.blogsky.com

بزرگ و مهربون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد